Practică 2019-2020

Perioada de practică: anul universitar 2019/2020

Număr studenți practicanți: 9 practicanți (anii I-II)

Specializarea: engleza ca specializare principală sau secundară

Echipa de tutori:
Dr Roxana Rogobete
Dr Loredana Bercuci
Andreea Dinca, M.A.
Dr Madalina Chitez

 

Practicanți anul universitar 2019/2020:

  • Florina-Maria Andercău
    • Florina-Maria Andercău, anul I, specializarea Limba și literatura română - limba și literatura engleză

    Despre Florina:

    „Numele meu este Florina și… iubesc cuvintele. Pasiunea mea dintotdeauna a fost să le analizez, să le înțeleg în profunzime, să mă bucur de privilegiul de a fi înconjurată de ele. Și CODHUS este mediul perfect în care să-mi urmez visurile. Vreau să învăț lucruri noi și să fiu în prezența unor oameni cărora le plac cuvintele atât de mult cât mie. Cred că va fi o experiență minunată!”

    Tema cercetării individuale:

    Virtual friends or marketing experts? The marketing language of influencers (vloggers, beauty gurus, Instagram influencers etc.)

    Despre experiența în CODHUS:

    „Consider că efectuarea stagiului de practică în cadrul CODHUS/ROGER a fost o experiență benefică dezvoltării mele intelectuale. Activitățile propuse au fost provocatoare, menite să ne trezească dorința de a cerceta.

    Prima activitate realizată a fost digitizarea unor texte și crearea unui corpus-expert care să fie util analizelor literare pe care urma să le facem la diverse discipline. Acest proces laborios m-a familiarizat cu analize critice valoroase referitoare la textele studiate în semestrul al doilea la literatura română, deschizând perspective interesante care au fost și vor fi ulterior fructificate cu succes.

     Cercetarea individuală a presupus o muncă mai rafinată, mai personală, acaparantă. Sub atenta îndrumare a coordonatorilor, am explorat teritoriile lingvisticii de corpus, învățând cum să abordez textele, cum să le analizez cantitativ și calitativ, cum să fac conexiuni între rezultate aparent disparate pentru a ajunge la un rezultat favorabil. Tot aici am deprins competențe în domeniul digital, utilizând cele mai noi tehnologii de analiză a corpusurilor de texte. Mai mult, am învățat cum se alcătuiește și cum se redactează o lucrare academică bazată pe o analiză digitală.

     Cred că m-am descurcat mai mult decât satisfăcător la realizarea sarcinilor care mi-au fost încredințate, pentru că plăcerea de a explora teritoriile lingvisticii de corpus a fost dublată de o abordare responsabilă, atât din partea mea, cât și a coordonatorilor. Este de netăgăduit faptul că toate activitățile pe care le-am realizat îmi vor fi de folos și în viitor. Un viitor pe care îl văd gravitând în jurul acestor tipuri de abordări ale textelor, tot datorită acestui prim și important pas care a fost practica.”

  • Eliza Victoria Bătrîn
    • Eliza Victoria Bătrîn, anul I, specializarea Limba și literatura latină - limba și literatura engleză

    Despre Eliza:

     „Numele meu este Bătrîn Eliza Victoria. Sunt pasionată de studiul limbilor străine, literatură, lingvistică și scris. Am ales să particip în acest program pentru practica de specialitate deoarece îmi oferă o șansă de a învăța cum este mediul în cadrul unui proiect de cercetare.”

    Tema cercetării individuale:

    In Their Own Words: A Study of the Language of Hollywood

    Despre experiența în CODHUS:

     „Consider că performanța mea a fost una satisfăcătoare, am reușit să mă organizez destul de bine pentru a finaliza la timp atât taskul primit, cât și partea de cercetare individuală, Din punctul meu de vedere, această activitate a fost una foarte utilă, în care mi-am însușit abilități noi care mă vor ajuta în viitor și sunt deschisă la posibilitatea unei viitoare colaborări.”

  • Teodora Maria Bogoevici
    • Teodora Maria Bogoevici, anul I, specializarea Limbi și literaturi (Limba și literatura engleză - limba și literatura germană)

    Despre Teo:

    „M-am înscris în acest proiect deoarece sunt preocupată de cunoașterea metamorfozelor semantice ale cuvintelor, de-a lungul timpului și îmi doresc să le utilizez corect, în funcție de circumstanțe, pentru a nu cădea în ridicol.

     De asemenea, mă bucura ideea de a face parte dintr-o echipa de cercetare și consider că toate acestea mă vor ajuta să mă dezvolt atât pe plan personal, cât și profesional.”

    Tema cercetării individuale:

    Elizabeth Cady Stanton: feminist histories in documents (in the Library of Congress digital archives)

    Despre experiența în CODHUS:

    „În urma experienței în cadrul proiectului, consider că mi-am dezvoltat aptitudini digitale, dar și lingvistice. Cum este și normal, orice început este mai dificil, dar cu pași mărunți am reușit să înțeleg procesul de editare și interpretare a textelor primite. Programele pe care am învățat să le utilizez din ce în ce mai bine pe parcurs m-au expus unei alte ramuri a tehnologiei, de care nu știam și nu cred că aș fi aflat de ea, în alte contexte. Lucrarea de cercetare a fost taskul care a necesitat cea mai multă implicare, fiind de asemenea și cel mai interesant și atrăgător. Am avut posibilitatea să abordez un subiect care mă pasionează și să aplic toate cunoștințele dobândite de până atunci într-o ultimă lucrare de pe acest semestru. Sunt foarte mulțumită de alegerea făcută de a face parte din echipa ROGER-CODHUS.”

  • Margareta Boicu

    Margareta Boicu, anul al II-lea, specializarea Limba și literatura engleză - limba și literatura spaniolă

    Despre Ana:

    „Curioasă din fire și mereu în căutare de lucruri noi pe care să le învăț, cu dorința de a mă perfecționa în domeniul filologiei, toate acestea m-au determinat să aleg echipa CODHUS. Am înțeles că aici mă voi putea dezvolta pe plan profesional, dar și personal, exersându-mi abilitățile.”

    Tema cercetării individuale:

    Depiction of diseases in poetry: plague, cholera, COVID-19. A corpus-based study

    Despre experiența în CODHUS:

    Consider că, în cadrul desfășurării activității de practică, am fost implicată în sarcinile provocatoare pe care le-am primit. Am reușit să îmi dezvolt abilitățile de utilizare a instrumentelor digitale în cercetarea lingvisticii de corpus, ceea ce consider esențial în viitor pentru a realiza alte activități asemănătoare de cercetare. Am descoperit noi interese (plăcerea de a utiliza instrumente de cercetare a literaturii digitale, de a le analiza) prin cercetarea individuală pe care am realizat-o. Acest lucru nu s-ar fi întâmplat dacă nu aș fi fost în acest context de desfășurare a practicii. Totul a fost nou la început, părea dificil, dar cu ajutorul workshopurilor am reușit să învăț cum trebuie să lucrez în cercetarea centrului CODHUS și sunt sigură că informațiile acumulate îmi vor fi de folos în viitoarea carieră profesională.”

  • Florin-Andrei Eșu
    • Florin-Andrei Eșu, anul I, specializarea Limba și literatura română - limba și literatura engleză

    Despre Florin:

    „Mă numesc Eșu Florin-Andrei și sunt student al Facultății de Litere, Istorie și Teologie din cadrul UVT, specializarea Limbi și literaturi, Română-Engleză. Am aplicat pentru a fi voluntat în cadrul CODHUS deoarece consider o idee excepțională aceea de a avea opera unui mare scriitor încadrată într-un singur corpus. De altfel, mă interesează domeniul lingvisticii, iar abilitățile mele în mediul digital sunt bune. Aș vrea să dobândesc experiență pentru viitor și sunt dispus să învăț orice pentru a fi eficient.”

    Tema cercetării individuale:

    American presidents (in the Library of Congress digital archives)

    Despre experiența în CODHUS:

    „În primul rând, aș dori să spun că a fost foarte interesant și plăcut să fac practica la CODHUS și nu regret deloc această decizie. Până acum, am avut de îndeplinit două sarcini: crearea unui corpus ce are ca scop demonstrarea însemnătății cuvântului „people” în discursurile președintelui american Abraham Lincoln și transcrierea unor articole de specialitate din zona studiilor literare. Mi-am dat seama cât de mult îmi place să desfășor o cercetare proprie și să ajung la rezultate și informații noi pe baza muncii mele (am aflat numeroase lucruri controversate despre președintele Abraham Lincoln și părerea mea despre personalitatea lui s-a schimbat puțin, am aflat, de altfel, cum poți descifra un mesaj ascuns într-un discurs politic, dar nu voi intra în detalii). În concluzie, am învățat că trebuie să fiu responsabil pentru alegerile făcute, am învățat să citesc un text în profunzime și să descopăr ce ascunde acesta despre autor, dar cel mai important este că am avut experiența implicării într-un proiect serios și am aflat ce presupune aceasta (îndeplinirea unei sarcini atribuite până la deadline, munca în echipă, cercetarea pe cont propriu, asumarea responsabilității).”

  • Elena-Mirabela Grama
    • Elena-Mirabela Grama, anul I, specializarea Limba și literatura engleză - limba și literatura italiană

    Despre Mirabela:

    „Numele meu este Grama Mirabela și sunt studenta în anul I la Facultatea de Litere, Istorie și Teologie, specializarea Limbi și Literaturi. Sunt o fire creativă și mă pasionează în special literatura și scrierea creativă.

     Am ales să mă implic în CODHUS deoarece acesta prezintă o oportunitate de a învăța cum funcționează cercetarea și de a contribui la inovație în domeniul lingvistic.”

     Tema cercetării individuale:

    The language of Romanian administration: an interview-based corpus case study

    Despre experiența în CODHUS:

    „Consider că perioada de practică m-a învățat cum să fiu mai responsabilă, cum să îmi folosesc timpul într-un mod productiv, și cum să cer ajutor atunci când am nevoie de el. Am lucrat în programe de codare a textelor pentru corpusuri, am învățat cum funcționează un program de cercetare și cu ce se ocupă acesta, și am scris o lucrare de cercetare proprie, făcută pe baza unor date adunate și analizate de mine, lucru care mi-a oferit o mai bună înțelegere în privința unei lucrări științifice și ce înseamnă exact asta. Am avut de asemenea o activitate de traducere, care m-a făcut să cercetez și să îmi cunosc mai bine atât limba maternă, cât și limba engleză. Această perioadă m-a ajutat mult pe planul dezvoltării personale.”

  • Paula Pereș
    • Paula Pereș, anul al II-lea, specializarea Limba și literatura română - limba și literatura engleză

    Despre Paula:

    „Îmi place să-mi petrec timpul explorând alte culturi ale lumii, prin literatură, pictură și tradiții. Tot ce este nou îmi atrage imediat atenția și dorința de a afla mai multe, de aceea, consider că implicarea în CODHUS este o oportunitate mai mult decât binevenită.”

     Tema cercetării individuale:

    TV language in Britain: how does it differ from “standard language”?

    Despre experiența în CODHUS:

    „Pe parcursul practicii efectuate în cadrul CODHUS, pot spune că am participat cu drag și cu mare interes la activitățile desfășurate, acestea au vizat fără niciun dubiu formarea de noi competențe, de care sunt sigură că îmi vor fi de un adevărat folos în viitor și nu numai. Activitățile au fost clare, cu un scop bine definit și mereu au fost persoane competente și binevoitoare prezente în a ne explica orice nelămurire de pe parcurs. Totodată, am constatat unele aspecte personale la care ar trebui sa lucrez mai mult, dar și care ar fi punctele mele tari. A fost o experiență interesantă, cu adevărat educativă și în cadrul unui colectiv plăcut!”

  • Delia Roxana Prohap
    • Delia Roxana Prohap, anul I, specializarea Limba și literatura engleză - limba și literatura germană

    Despre Delia:

    „Sunt studentă în anul I la Facultatea de Litere, Istorie și Teologie din cadrul Universității de Vest, specializarea Limbi și Literaturi. Sunt pasionată de lectură și de literatură, iar participarea la #DIGITTworld – Digital Linguistics Workshop powered by ROGER mi-a trezit interesul pentru lingvistica de corpus și digital humanities. Consider că acest proiect reprezintă o oportunitate de a dobândi cunoștințe noi în domeniile care mă pasionează.”

    Tema cercetării individuale:

    Vernacular elements in song lyrics. A corpus study

    Despre experiența în CODHUS:

    „Activitatea desfășurată pe perioada stagiului de practică a constat în contribuirea la realizarea unor corpusuri și realizarea unei cercetări individuale pe o anumită temă. Sarcinile nu au fost dificile, însă mi s-au părut puțin provocatoare deoarece au necesitat multă atenție și precizie mai ales în ceea ce privește transformarea eseurilor în format text UTF-8. La început, procesarea și codarea textelor mi s-au părut puțin complicate, însă acum am înțeles cum ar trebui să procedez. Mi-a plăcut foarte mult faptul că am putut comunica deschis. De asemenea, mi s-a părut interesantă partea de cercetare individuală deoarece nu am mai avut ocazia până acum să realizez o astfel de activitate. Mi-a plăcut să  mă documentez pentru această sarcină și să abordez tema aleasă din punct de vedere lingvistic. Consider că m-am descurcat bine în ceea ce privește îndeplinirea sarcinilor. Cred că programele utilizate și cunoștințele acumulate pe perioada stagiului de practică îmi vor fi de folos în viitor.”

  • Bianca Marinela Socaci
    • Bianca Marinela Socaci, anul I, specializarea Limba și literatura română - limba și literatura engleză

    Despre Bianca:

    „Mă numesc Bianca, vin dintr-un mic sat ucrainean din Caraș-Severin (Cornuțel) și sunt noua practicantă. În momentul în care am aflat de echipa voastră m-am gândit că sunteți un centru de cercetare interesant și m-am hotărât să aplic pentru postul de practicantă. În momentul pregătirii CV-ului și a scrisorii de intenție m-am informat mai amănunțit și am aflat despre activitatea pe care o desfășurați, metodele și scopurile voastre în cercetări și am știut că și eu vreau să particip la toate aceste activități. Proiectele de până acum mi se par captivante și îmi doresc să iau parte la următoarele.”

    Tema cercetării individuale:

    Limbajul adolescenților. De unde provine termenul „gen”?

    Despre experiența în CODHUS:

    „Mi-a făcut plăcere să-mi desfășor stagiul de practică la centrul de cercetare CODHUS. Taskurile mi s-au părut interesante, având în vedere faptul că încă din liceu m-au captivat taskurile legate atât de literatură, cât și de tehnologie și utilizarea acesteia în scopuri benefice. Taskul primit, și anume colectarea și procesarea articolelor din domeniul Științelor Politice, a fost pe placul meu, realizarea acestuia nu a reprezentat nicio dificultate, iar articolele au fost pregătite și predate conform deadline-ului stabilit. Cel de-al doilea task, crearea unui articol pe o anumită temă, a fost puțin mai dificil având în vedere că textele necesare pentru corpus sunt de fapt transcrieri ale unor vloguri, realizate integral de mine, însă partea de procesare, cercetare și scrierea articolului au fost plăcute. Consider că aceste cunoștințe acumulate îmi vor fi de mare folos pe viitor în cazul în care o să-mi aleg o carieră în acest domeniu.”