Capitole de carte publicate în volum prestigios Springer

Trei capitole au fost publicate în volum colectiv al prestigioasei edituri Springer International Publishing:

Kruse, O., Rapp, C., Anson, C. M., Benetos, K., Cotos, E., Devitt, A., & Shibani, A (Eds.) (2023). Digital Writing Technologies in Higher Education: Theory, Research, and Practice. Springer.

  • Capitolul “On corpora and writing”, de Madalina Chitez și Andreea Dincă, oferă o privire de ansamblu asupra modului în care corpusurile lingvistice au fost integrate în abordările și tehnologiile legate de scriere.

Istoria lingvisticii de corpus (vezi Figura din Capitol, p. 387), care se întinde pe aproape un secol, dezvăluie diverse aplicații și potențialul pentru cercetarea interdisciplinară.

Studiul identifică două direcții principale în utilizarea corpusurilor lingvistice în timpul procesului de scriere. Prima implică utilizarea corpusurilor pentru cercetarea scrierii academice, în timp ce a doua se concentrează pe utilizarea corpusurilor pentru a sprijini scrierea. Acest tip de sprijin include crearea de instrumente lingvistice, predarea scrierii academice folosind metode de învățare bazată pe date (Data Driven Learning), dezvoltarea de instrumente digitale ca și instrumente complexe care încorporează corpusuri, cum ar fi Ludwig.guru și Thesis Writer.

A se cita ca:
Chitez, M., Dinca, A. (2023). On corpora and writing. In O. Kruse, C. Rapp, C. M. Anson, K. Benetos, E. Cotos, A. Devitt, A. Shibani (Eds.), Springer: Digital Writing Technologies in Higher Education. Theory, Research, and Practice (pp. 385-403). Cham: Springer.

 

  • Capitolul “Towards Defining Digital Writing Quality”, de Stephanie Link, Elena Cotos și Andreea Dincă, oferă o descriere a viziunilor actuale asupra calității scrisului și promovează metode care ar putea contribui la crearea unei definiții a calității scrierii digitale. Argumentăm că, prin noile posibilități digitale care au schimbat modul în care se învață, se predă și se livrează scrierea, tipologia produselor scrise a devenit din ce în ce mai multidimensională și interactivă. Perspectivele tradiționale privind calitatea scrierii oferă o bază pentru înțelegerea caracteristicilor textuale care sunt esențiale pentru definirea calității scrierii digitale, dar aceste perspective ignoră în mare măsură abilitățile non-textuale și non-lingvistice necesare pentru a comunica eficient în spațiile digitale.

A se cita ca:
Link, S., Cotos, E., Dinca, A. (2023). Towards Defining Digital Writing Quality. In O. Kruse, C. Rapp, C. M. Anson, K. Benetos, E. Cotos, A. Devitt, A. Shibani (Eds.), Springer: Digital Writing Technologies in Higher Education. Theory, Research, and Practice (pp. 435-445). Cham: Springer

 

  • Capitolul “Finding the Right Words: Language Technologies to Support Formulation”, scris de Otto Kruse, Madalina Chitez și Christian Rapp, explorează cum tehnologiile digitale oferă suport lingvistic pentru persoanele care scriu text, intervenind direct în actul de creare a limbajului prin mecanisme de formulare. În capitol, se analizează schimbările în formularea umană a textelor și modelarea de limbaj după introducerea tehnologiilor digitale, adresând patru aspecte importante ale acestui proces: pregătirea formulării, suport în timp real la formumării, alegerea cuvintelor și colocațiilor, și feedback-ul automatizat în etapa de revizuire.

 A se cita ca:
Kruse, O., Chitez, M., Rapp, C.. (2023). Finding the Right Words: Language Technologies to Support Formulation. In O. Kruse, C. Rapp, C. M. Anson, K. Benetos, E. Cotos, A. Devitt, A. Shibani (Eds.), Springer: Digital Writing Technologies in Higher Education. Theory, Research, and Practice (pp. 447-464). Cham: Springer