Joi, 26 septembrie 2019, studenții anului I ai Facultății de Litere, Istorie și Teologie au participat în cadrul unui atelier pregătit de echipa de cercetători a proiectului ROGER, numit #DIGITTworld – Digital Linguistics Workshop, primul eveniment la care s-a realizat mediatizarea CODHUS (Centrul de Cercetare și Implementare a Metodelor Digitale Bazate pe Lingvistica de Corpus cu Aplicabilitate în Științele Umaniste).
În prima parte a workshopului, dr. Mădălina Chitez și asist. univ. dr. Roxana Rogobete le-au făcut „cunoștință” studenților cu ROGER, proiectul de cercetare care se ocupă de Genurile academice la intersecția dintre tradiție și internaționalizare: Cercetare contrastivă pe bază de corpus asupra utilizării genurilor academice de către studenții din România. Principalele aspecte discutate în cadrul workshopului au fost misiunea proiectului, obiectivele acestuia, sursele de finanțare, schimbările pe care le aduce era digitală și, implicit, instrumentele digitale care ajută la realizarea muncii de cercetare în domeniul științelor umaniste, dar și importanța îmbunătățirii scrierii academice în România, prin realizarea unor cercetări continue privind acest aspect. De asemenea, studenții au fost familiarizați cu anumite concepte-cheie ale proiectului, și anume corpus, lingvistică de corpus, digital humanities, dar și cu activitatea pe care cercetătorii proiectului ROGER au întreprins-o. Totodată, studenților din anul I li s-a prezentat noul centru de cercetare – CODHUS – înființat de Facultatea de Litere, Istorie și Teologie, în colaborare cu Departamentul de Informatică al Facultății de Matematică și Informatică. În cadrul acestuia, studenții beneficiază de multiple oportunități, prin activități de voluntariat sau/și practică.
În a doua parte a workshopului, asist. univ. dr. Loredana Bercuci și Andreea Dincă au realizat, împreună cu studenții, o serie de activități practice extrem de interesante focalizate pe lingvistica de corpus, centrală în activitatea de cercetare a CODHUS. De pildă, aceștia au putut observa, cu ajutorul unor instrumente online, anumite ocurențe constante ale cuvintelor dintr-un anumit corpus de texte sau chiar analiza limbajului unor vloggeri foarte cunoscuți.
Studenții au fost entuziasmați de această activitate, stârnindu-le interesul pentru viitoare activități în care aceștia vor putea fi implicați. Activitatea s-a încheiat printr-un quiz extrem de interactiv și amuzant privind lingvistica, ce a adus câteva „premii” delicioase studenților cu cele mai bune răspunsuri.